talentime

salam… minggu lepas ari sabtu, adelah hari yang sangat mengembirekan aku.. bangun pagi, aku memang blur tatau nak buat ape, then msg kat fida, tetibe dia tanye nak makan tengah hari kat mane, memasing cam blur so tetibe fida decide nak jumpe ajak makan skali. aku on je memandangkan aku memang takde pape plan langsung. so fida jemput aku kat umah dalam kul 1+. lepas tu aku terus ajak dia tengok wayang. beli tiket wayang citer “Talentime” directed by Yasmin Ahmad (aku punye favourite director) then kiteorang makan kat little penang. mahal nak mampos, nasi lemak lauk ayam kari sampai rm9.80. pastu kiteorang tengok la citer talentime tu. start kul 4.30 lebih kurang dan abis dalam kul 7pm. gile la.. aku ni nampak je keras tapi hati aku sangat2 lembut!

memule aku tengok citer tu, aku cam dengar orang sebelah aku nangis. aku cam kompius ingatkan fida selsema. then 2 kali dengo bunyi air idung dia sedut. hahaha. masuk kali ke 3 bunyi “sroootttt” aku pon toleh la.. memang feel giler la minah tu nangis. aku pon takleh tahan tengok citer tu. so bile orang lain cam tak suke citer tu aku cam tak bape leh terima (alah.. pendapat masing2 la kan).. tapi aku memang suke sesangat la citer tu. rase cam double triple puas hati berbanding mukhsin, sepet, gubra. sebab citer dia pon agak panjang. 2jam setengah lebih kurang.

then memang ramai gak la yang aku dengar dok nangis dalam wayang kat cineleisure tu. then lepas keluar, kiteorang pi ou sat pickup zura. then mase nak balik, mase tu tengah semua orang dok switch off lampu pasal earth hour. tetibe ubah arah dari nak ke kota damansara, pi patah balik ke KL. pi BB, terus pi pavillion. memang aku ngan fida dari lepas tengok citer talentime asyik dok citer pasal talentime. terus decide nak tengok citer tu lagi skali kat gsc pavillion. guess whatttt… kat escalator nak naik ke gsc, jumpe dengan yasmin ahmad!! yahooo… kiteorang terus kejar la tak banyak citer… ingatkan nak amek gambo jek, sekali, Yasmin Ahmad memang baik giler laaa… rupe2nye die dengan bebudak lain cam Makesh dengan Kahoe memang nak tengok citer tu jugak sekali. dengan cikgu Anuar, cikgu Tan pon ade! n Sharifah amani pon ade sama. so memang syok la dapat amek gambo. rase cam kena loteri jek pulak. muakakaka tak senonoh! siap dapat no tepon Yasmin Ahmad lagi. gile tak kedekut….

kiteorang beli lagi tiket kul 10.35pm pulak malam tu, sebelum masuk tu sempat la borak2 dulu dengan dieorang sume. memang sume sporting abis ler. kecuali si kahoe, dia tak bape peramah sangat la berbanding Makesh.🙂

Makesh dengan Melur dating pakai sms jek

Dulu Mukhsin sekarang Hafiz

family melur yang sangat happening tapi tak ketepikan agama dan solat

tak tahu apa dalam minda dia…

ni lirik lagu dalam citer talentime – Aizat – Pergi (Malay version)

sayu.. terpisah
hikayat indah kini hanya tinggal sejarah
menghembus angin rindu
begitu nyamannya terhidu wangian kasihmu

hujan lebat mencurah kini
bagaikan tiada henti
kau rela gugur
kat irama terindah
tak lagi ku dengari

kau pergi….
pergi….

sepi.. tanpa kata
terdiam dan kaku tak daya kau ku lupa
apa pun.. kata mereka
biarkan kenangan berbunga di ranting usia

hujan lebat mencurah kini
bagaikan tiada henti
kau rela gugur
kau irama terindah
tak lagi ku dengari

kau pergi….
pergi….

hujan lebat mencurah kini
bagaikan tiada henti
kau rela gugur
kau irama terindah
tak lagi ku dengari

kau pergi….
pergi….

aku taip sendiri.. dengar pastu taip. kalo salah sori ek.🙂

lagu ore piya paling best~!!!!! aku dah ade mp3. hehehe

8 comments
  1. yasmin said:

    salaam, dear. it was so cool to meet you all!

    • ebikko said:

      hehe its great to meet u!!

  2. eh aku nk tgk ar cite talentime ni.. mcm bestttt jekkk

  3. ebikko said:

    yeah ni memang kena tengok. tapi sila tengok dengan n rasa kasih sayang k. sayangkan negara dan agama.🙂

  4. ebikko said:

    youraveragemat – yeahhh so damn great. i love it with all my heart.🙂

  5. huda said:

    sayu.. terpisah
    hikayat indah kini hanya tinggal sejarah
    berhembus angin rindu
    begitu nyamannya terhidu wangian kasihmu

    hujan lebat mencurah kini
    bagaikan tiada henti
    kaulah laguku
    kat irama terindah
    tak lagi ku dengari

    kau pergi….
    pergi….

    sepi.. tanpa kata
    terdiam dan kaku tak daya kau ku lupa
    apa pun.. kata mereka
    biarkan kenangan berbunga di ranting usia

    hujan lebat mencurah kini
    bagaikan tiada henti
    kaulah laguku
    kau irama terindah
    tak lagi ku dengari

    kau pergi….
    pergi….

    hujan lebat mencurah kini
    bagaikan tiada henti
    kaulah laguku
    kau irama terindah
    tak lagi ku dengari

    kau pergi….
    pergi….

    **rasenye camni kot lirik die. harap tak salah jugak🙂

  6. ebikko said:

    hehe huda da tengok gak ke talentime? best kan??🙂

Leave a Reply

