plaza gm

salam ramadhan. semalam plaza gm tempat pemborong tu runtuh lantainye.. terkejut aku. sbab tu antara tempat favourite la kan ntuk cari stok2 yg menarik. nak beli barang2 borong kat situ la beb… ape kabo la orang2 kat sane kan? banyak betul dugaan di bulan ramadhan.

dari berita harian

4 cedera, rak barangan pusat beli-belah Plaza GM, Chow Kit tumbang
2010/08/19

KUALA LUMPUR: Sebahagian lantai di tingkat dua, pusat beli-belah Plaza GM, di Lorong Haji Taib, Chow Kit, runtuh jam 3.30 petang tadi.

Jurucakap Bomba dan Penyelamat berkata, setakat ini empat mangsa yang dipercayai terhempap sudah dikeluarkan dan mengalami kecederaan ringan.

Tidak dipastikan sehingga ini jumlah pengunjung ke pusat beli-belah berkenaan ketika kejadian tetapi difahamkan plaza itu menempatkan lot pemborong untuk pelbagai barangan dapur.

update pon berkenaan musibah yg menimpa je 2-3 menjak ni. tula, banyak sangat buang bayi! arini pon ade lagi kes buang bayi dalam sampah… T___T

mane pegi perikemanusiaan.. ni kan anugerah Allah. kenape buang macam tu je? tau tak orang yang dah kawin secara sah ramai lagi yang tak dapat rezeki anak ni lagi.. kenape wehh.. kenape.. aku tak paham sesangat!  patotnye ko yg buang anak ni, mase ko lahir dulu mak bapak ko buang je ko siap2, takde la ko buang anak camni kan? salah mak bapak atau sekolah ke kurang didikan? ke salah diri sndiri? ni dah sah2 la kes buang anak sbb luar nikah, projek pandai kan? ko tak takut ke nanti kat akhirat anak tu tunggu ko…..

We will never be animals, because we don’t have loyalty to each other. We aren’t loyal to our moms and dads, and obviously we’re not loyal to our friends. So do me a favor, don’t hate the cats because they are loyal to each other. I feel ashamed the way we treat animals. People need to watch this video and think for a second: “What did i do that makes me better then this cat?” And quiet frankly you won’t find an answer. And i won’t find one either. This video taught me a lot about myself.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: